Plant een chip in bij alle kinderen !
Goedele: “Kinderen lopen op alle vlakken meer gevaar dan volwassenen. Ze lopen verloren, per ongeluk of moedwillig, en ze zijn een makkelijk doelwit voor volwassenen die kwaad in de zin hebben. Vandaar mijn stelling: oormerk onze kinderen! Plant een chip bij ze in waardoor ze te allen tijde traceerbaar zijn. Voor hun veiligheid en onze gemoedsrust. De ouders van Maddie McCann zouden hun dochter al lang gevonden hebben; de moorden op Julie en Mélissa en Ann en Eefje zouden we misschien hebben kunnen voorkomen. Hoeveel kinderen worden er op dit moment vermist, in België en in de wereld? En met hoeveel mensen en middelen zijn we naar hen op zoek? Dat kost kapitalen, en het levert ondanks de inzet van veel mensen niet altijd iets op. Ouders wier kind langer dan 24 uur spoorloos is geweest, zijn daarna nooit meer dezelfde. Door de angsten die ze uitgestaan hebben laten die hun kind nooit meer los.
Ik zou de eerste zijn om het bij mijn kinderen te laten doen. En ik wil er een afstandsbediening bij, zodat ik Merel en Celeste op elk gewenst moment terug huiswaarts kan beamen. Ik stel ook voor dat we die chip laten zitten tot de kinderen 21 zijn. Dan zijn ze officieel al drie jaar volwassen, dus dat is een zware inbreuk op de privacy, maar tussen hun 18 en 21 doen jongeren nu eenmaal uitzonderlijk veel domme, onvolwassen dingen.”
Heb ik gelijk of heb ik gelijk?



01, 10 2008 op 11:06
Ik ben bang dat wanneer er een chop wordt ingepland mensen die het slecht voor hebben met onze kinderen wel manieren gaan vinden om zo snel mogelijk de chip te verwijderen … met nog ergere gevolgen als wat we nu zien.
01, 10 2008 op 11:47
Ik vind het op zich wel een goed idee en iets waar ik zelf nog nooit over had nagedacht.
Ik zou het wel houden voor kinderen tot aan 12 jaar of zo. Ik denk niet dat pubers graag hebben dat hun ouders continu weten waar ze uithangen. Ik vroeger toch alleszins niet!
01, 10 2008 op 13:33
Eerts had ik ook zo iets van ja waw, da’s de oplossing en inderdaad als je uk van 4, plots verdwenen is op het overvolle strand in Blankenberge, dan zou je blij zijn…
Maar ’stoute’ mensen die je kindjes meelokken, zijn er waarschijnlijk niet vies van om dat ding uit je kind te prutsen en waarschijnlijk gaan ze dat niet netjes doen, ik denk zelfs dat ze al weten naar welke ongure dokter ze kunnen bellen, moest het zover komen…
Nee, het beste is onze kindjes gewoon met arendsogen blijven in het oog houden en héééél hard hopen, dat zij niet degene zijn die per ongeluk op zo een figuur stuiten!
En laat onze tieners gewoon puberen, wedden dat die het ding er ook uit zwieren, van zodra ze dat zouden kunnen!
01, 10 2008 op 19:36
Ik vind het juist een super idee, onder voorwaarde dat je als ouder zelf in samenwerking met de politie of child focus een twee-persoons paswoord hebt (verschilt van elkaar), enkel en allen te gebruiken wanneer het moet. Zo kan je volgens mij de privacy van onze kids behouden en ben je in je hart toch gerust wanneer ze plots verdwijnen. Want wanneer je als ouder je kind moet verliezen door een ongeval is dat zeer traumatisch, je zal al sterk moeten zijn om dit te verwerken! Wanneer je je kind verliest door een gruweldaad van een ander, krijg je dit volgens mij nooit verwerkt. Zelf ben ik mama van 2 prachtige dochters die ik nooit kwijt wil, dus alle middelen helpen om de wereld een klein beetje beter te maken of de schade te beperken.
02, 10 2008 op 12:57
Toen ik het artikeltje las over het inplanten van een chip bij kinderen had ik eerst zoiets van waar gaan we naar toe met het idee om je eigen kind traceerbaar te maken . Maar als ik eerlijk ben zou ik de eerste zijn om mijn kindjes te “chippen”. Als ik daar als moeder mijn steentje kan bijdrgaen voor de veiligheid van mijn kinderen, dan aarzel ik niet. Er gaat geen dag voorbij zonder het horen van opnieuw een gruweldaad. Op een dag moet je ze los laten om eens alleen naar de bakker te gaan , want ze moeten zelfstandig kunnen worden . Maar wat een geruststelling om te weten dat ik precies kan weten waar ze zijn .
02, 10 2008 op 16:18
Volledig met eens. Ik ‘verkondig’ het plaatsen van chips al langer ook voor volwassenen (o.a. medisch dossier,…), maar het moet een vrije keuze blijven (uitzondering mensen met niet verjaarde zware feiten op strafblad - o.a. pedofilie, …). Als ’slechteriken’ inderdaad het slechtste voorhebben kan je er niet veel tegen beginnen maar ze maken wel minder kans om het lang te trekken. Leven ouders minder lang in het ongewis waar hun hartedief is. Met je gsm op zak weet men je, als het echt nodig is en de batterij ok is, vlug te vinden. Met de chip moet je net zoveel je hukke pukkie in de gaten houden of sleep je overal je PC mee? Terugbeamen zoals Goedele voorstelt, ‘k denk het niet. Aan het continu traceren hangt ook een prijskaartje, misschien voldoende dat dit alles gecontroleerd wordt door bv. ChildFocus en zo kan je kind toch nog genieten van zijn privacy.
03, 10 2008 op 09:36
Natturlijk heb je geen gelijk, maar dat weet je zelf ook wel! Privacyschendingen en promoten van valse veiligheid brengen niet meer veiligheid met zich mee.
03, 10 2008 op 11:20
ik vind het echt zo geen slecht idee
dit zou bij elk kind dat geboren word moeten worden ingeplant en laat het maar zitten voor de rest van je leven En weet je een mens is een gewoonte dier als iets een jaar gedaan word zijn we het gewoon en word het een automatisme en vind iedereen het normaal want het zijn niet alleen kinderen maar ook volwassen mensen die plotseling ineens van de aardbol verdwijnen.mensen die aan altsheimer lijden bijvoorbeeld de politie zou iedereen een pak vlugger kunnen vinden voor het kwaad kan geschieden.
03, 10 2008 op 13:19
Ik zou langs geen kanten op mijn gemak zijn moest mijn kind met zo’n chip rondlopen…
stel nu, je kind wordt gekidnapt, een gruwelijke ervaring op zich, en de kidnapper weet dat er kinderen rondlopen met chips ingeplant
deze zal dan al het mogelijke doen om de chip te vinden, en dit mss op de meest vreselijke manieren proberen verwijderen…
of toch het kind zo snel mogelijk ergens dumpen om niet getraceerd te kunnen worden!
neen dank u, ik denk dat het beetje hoop dat je kan hebben om je kind levend en wel terug te vinden primeerd.
03, 10 2008 op 13:34
Het inplanten van een chip bij mensen (en dus ook bij kinderen) lijkt me niet alleen vanuit juridisch, maar ook vanuit moreel standpunt onaanvaardbaar. (Ik denk ook dat de privacycommissie (http://www.privacycommission.be/)zou steigeren bij het horen van dergelijk voorstel.)
JURIDISCH omdat het een ernstige (en disproportionele) inbreuk zou zijn op het recht op privacy dat niet alleen in de Belgische Grondwet (art. 22), maar ook in een aantal Verdragen gewaarborgd is (bv. art 8 EVRM).
MOREEL omdat chips mij misschien nuttig lijken bij bepaalde dieren, maar niet bij mensen. Er is al genoeg controle op mensen.
Voor bezorgde ouders: koop uw kind een GSM dat hij/zij steeds bij zich houdt, dan bereik je hetzelfde resultaat, maar minder ingrijpend.
Privacy lijkt me een te belangrijk (mensen)recht, om het zomaar prijs te geven voor de vrees van enkele angsthazen…
03, 10 2008 op 15:15
Wat een idee. Afschuwelijk vind ik het.
Op het eerste zicht bangelijk omdat inderdaad kinderen dan nooit meer kwijt kunnen geraken. Wat een mooie utopie!
Het belang van vrijheid en privacy zou gewoon even opzij gezet worden want het is voor een goed doel. Ouders die nooit meer last hebben van verdwenen kinderen. Maar wordt er aan de kinderen zelf gedacht? Nee!
Stel je voor dat je ouders niet deugen (in een wereld zoals deze waar mensen kinderen ontvoeren kan dit wel eens voorkomen) dan zit je voor eeuwig opgezadeld met die chip die je ouders kunnen traceren.
Het leven bestaat juist uit vrijheid en je ding kunnen doen ook voor de kinderen. Zeker voor 18 jarige. Want wil je de wereld in stappen als een naïef ding dat nog niets heeft meegemaakt omdat je ouders je altijd voor zijn?
De kinderen moeten niet veranderen het zijn die zieke en perverte volwassenen waar iets aan gedaan moet worden!
Ik ben vooral gechoqueerd dat er nog zoveel mensen voor stemmen.
04, 10 2008 op 13:20
Wat een rot idee! De mogelijkheden tot misbruik zijn legio. Ik stel mijn privacy op prijs, voor zover ik die nog bezit, en ik ga heus niet mijn kinderen traceren. Bovendien is zo’n chip er snel uitgesneden he. Duh. Criminalise the free people and only the criminals will be free.
Het idee dat we op die manier de planeet veiliger zouden kunnen maken is te idioot om veel woorden aan vuil te maken. En imho zijn het net degenen die akkoord zouden gaan met deze stelling die de boel (meestal) verkloten door toe te laten dat er nog meer met onze voeten wordt gespeeld. Het is net hetzelfde als de extensieve doorlichting van vliegtuigpassagiers, etc. Voor de eerlijke mens is het een last en een (gedeeltlijke) inbreuk op de privacy, voor de crimineel is het geen probleem. Op deze manier creëren we een samenleving gebaseerd op angst en controle door de overheid. 1984, anyone?
04, 10 2008 op 17:35
Ik vind het een goed idée, alleen vind ik dat enkel child focus de kinderen mag traceren, anders schenden de ouders de privacy van hun kinderen. Ik denk dat het je als ouder een veilig gevoel geeft, als je weet dat je kinderen traceerbaar zijn als het nodig is. Ik denk/hoop dan dat door de chip er minder kinderen, jongeren, volwassenen zullen verdwijnen of dat ze allesinds sneller opgespoord zullen worden.
05, 10 2008 op 14:16
Goedele, ben je nu helemaal besodemieterd? Ik heb je stelling gelezen en op een aantal punten heb je overschot van gelijk. Ja het is verschrikkelijk voor ouders als hun kind vermist is en ja het kost handen vol geld om het te zoeken.
Maar mag ik je stelling helemaal even omdraaien ? Zouden we niet beter terug een veilig nest creëren voor onze kinderen , ze een THUIS bezorgen ipv een huis. Een plaats waar ze zichzelf mogen zijn ,ook als ze een leeftijd hebben bereikt waarin ze vaak domme dingen doen? Mogen we even reageren TEGEN de gang van zaken in de huidige maatschappij , waarin wij onze fiets op slot moeten zetten, onze auto moeten ontdoen van zonnebrillen en andere dren dingen? Waar is de tijd dat iedreen respect had voor elkaars spullen. Wie pikt i nen dief, punt uit en moet de gevolgen maar dragen.
Wij gaan steeds maar meer en meer mee in een maatschappij die volledig doldraait.
Een chip in het oor van onze kinderen voor onze eigen gemoedsrust ??? En dan liefst nog met een afstandsbediening om ze ook terug te roepen? Wat met een warme thuis waarin kinderen kunen redenen met hun ouders, waarin afspraken gemaakt worden , en die ook nageleeft worden. Misschien eens over nadenken om onze kinderenniet elke dag te dumpen in de kinderopvang ( dan is het probleem van schaarse kinderopvang ook meteen opgelost) om dan als tweeverdieneers lang en ver van huis te zijn. Oh ja het is waar, de koopkracht daalt , ja dan moeten wemet zijn allen wel met twee gaan werken, want anders kunnen we onze luxe niet meer betalen. De mensen hebben geen geld , maar er worden elke dag kasten van huizen gezet, mensen gaan op reis….Zoeken we ons geluk niet te ver ?
Ja toch? Want als onze kinderen verdwijnen dan staat onze wereld plots stil, dan beseffen we dat ons kostbaarste geschenk gejat is, en geven we onze laatste frank en onze laatste energie om hen te vinden.
Mens erger je niet.
ps: wie heeft er onlangs nog iets van den Dutroux gehoord? Die man kost ons elke dag veel geld. Hij zit daat nu ocharme in zijn gevang, met alle luxe die hij wil ( gratis en voor niks , want wij dragen onze laatste frank voor hem af) EN ..hij zit er nog veilig ook , iets wat wij niet elke dag kunnen zeggen.
05, 10 2008 op 14:24
Het idee op zich is zeker niet slecht maar in de praktijk is het niet zo eenvoudig. De chip moet dan inderdaad zo geplaatst worden dat hij niet zomaar door criminelen kan verwijderd worden. De morele kant van de zaak ligt natuurlijk veel gevoeliger want er zullen altijd ouders zijn die het doen en laten van hun kinderen gaan controleren , wat tot een bepaalde ouderdom zeker geen kwaad kan, maar eens ze de 13 a 14 jaar voorbij zijn gaat dit onvermijdelijk tot problemen zorgen. Het heeft waarschijnlijk zowel voordelen als nadelen, daarom moet er dus wel eerst goed over nagedacht worden en het mag zeker ook niet verplicht worden .
05, 10 2008 op 15:42
Ja voor alle mensen met goede bedoelingen.
Absoluut neen voor mensen met slechte bedoelingen. Wie slechte bedoelingen heeft met kinderen vreest er heel waarschijnlijk ook niet voor om de chip te verwijderen. Want een chip word maar juist onder de huid ingeplant . Zo is het ten minste bij mijn honden gedaan, en ik vermoed dat het bij de mens dan op de zelfde manier zal gebeuren.
05, 10 2008 op 21:08
Toen ik het voor het eerst las, had ik zoiets van: “Ja! Dat is de ultieme oplossing!”. Maar helaas moet ik die mening herzien omwille van verschillende redenen:
1. Een kind mag geen hinder ondervinden van de chip (verwondingen door kidnappers, gezondheidsrisico’s, …)
2. Een ouder mag en kan géén volmacht hebben over de controle van de chip, zodat ze niet constant hun kind zitten te “bespioneren”
3. Kinderen gaan zich niet meer vrij voelen… En tot wat gaat dat leiden???
4. Wat als je ouder bent? Blijft die chip dan in je lichaam zitten? Of deactiveren ze de chip?
5. Ik zou graag een vijfde puntje willen, maar ik vind zo direct niets.
06, 10 2008 op 20:41
Niet te doen, de meningen over schendingen van de privacyrechten!!! Wie zijn kind ontvoeerd wordt, zal als eerste zeggen, had ik maar…zoveel gedaan. Allemaal letten we wel eens 2 sec niet op of sturen we ons kind alleen naar school of naar de bakker voor hun zelfstandigheid. Wat als je kind wordt meegenomen? Je wil misschien wel de wereld verbeteren en voor je eigen deur gaan keren, maar dat wil niet zeggen dat er geen gruweldaden meer gebeuren? Want, waarom doen zulke mensen dat, slechte jeugd,zijnze ziekelijk? Wie zal het zeggen en wie zal er ons van verlossen? PREVENTIE, ooit van gehoord? Wel ga ik er nog steeds van uit dat een ouder of een instantie niet alleen mag beslissen of een kind/persoon getraceerd wordt, enkel met dubbele of zelfs tripple-paswoorden. Alles voor je geliefden heb je over!!!
07, 10 2008 op 10:59
je moet gewoon verder denken dan je ‘angst’, in goede handen is dit inderdaad misschien ‘de’ oplossing! Maar ik vind het een zéér beangstigend idee, dat er binnen pakweg 20 jaar allemaal gechipte mensjes rondlopen er moet maar 1 wacco aan de macht komen en we zijn zo getransformeerd in robotjes, big brother is watching you!!
we denken gewoon verkeerd, een chip voor misdadigers is misschien beter?!!
en die chîp gaat niet voorkomen dat er enge dingen met je kinderen gebeuren, de meeste pedofielen ontvoeren je kind niet, die lokken het mee, en tegen dat jij je ongerust begint te maken, staat je kind bij je in de keuken en is het gebeurd, gechipt of niet…
Nee laat ons onze vrijheid en hou je kindjes gewoon op een gezonde manier in het oog!
zwaardere straffen en eventueel castreren van pedofielen, daar plijt ik voor en meer controle over de sites op het web met al die gruwel, zoeken naar de vunzigaards die er naar zitten te kijken enz…
07, 10 2008 op 22:08
ik weet niet waarom sommige hier moeilijk over doen,het is een heel goed idee, er zullen mss wel wat nadelen aan verbonden zijn, maar de voordelen overheersen toch. Een hond krijgt een chip ingeplant, zodat hij altijd en overal herkenbaar is indien nodig, een chip, waarom een hond wel en een kind niet? ik denk dat we heel blij zouden zijn indien ons kind verdwenen is en dat een hulp zou zijn, het zal niet alles oplossen, maar alle beetjes helpen. en wat in’t begin raar zal lijken zal na een tijd heel normaal zijn, zoals zoveel dingen ondertussen…
08, 10 2008 op 13:22
Goedele,
dit kan je niet maken…
Je zou willen dat we een chip in de kids planten :S En wat dan met al die ouderen die lijden aan dementie. Zij lopen soms ook weg, bewust of onbewust. Wil je hen dan ook laten “chippen” Of weet je wat, laat ons alle gedetineerden “chippen”, moesten ze dan ooit vrijkomen kunnen we ze volgen!!!
Nee dit lijkt me een heksenjacht naar wat je kids uitspoken… het beste is, hen vertrouwen en hen de gevaren van de maatschappij uitleggen.
08, 10 2008 op 13:31
ik vind het gewoon onvoorstelbaar
je kunt je kinderen zowel opsluiten dan zal hen ook niets overkomen
waar gaan we naartoe laat kinderen gewoon kinderen zijn en op hun manier de wereld ontdekken met de mooie en minder mooie dingen
en leer hun verantwoordelijkheid zodat ze leren omgaan met gevaar
ik heb zelf overbezorgde ouders gehad en ik kan je verzekeren dat laat sporen na……
08, 10 2008 op 17:27
Goed idee van die chips! Ik neem er 2(of nee 3, ben mezelf ook regelmatig kwijt).
En als we dan toch bezig zijn, kunnen we dan niet iets gelijkaardigs bij onze ministers inplanten? Een chip die hun “verstand” kan resetten, bijvoorbeeld wanneer ze weer eens volledig de voeling met de realiteit kwijt raken. (Kan er gelijk ook een anti-oplichtingsfunctie bij?)
14, 10 2008 op 10:50
Je idee is gebaseerd om een Bijbelse profetie waar men zegt dat men in latere tijden een teken op hand en voorhoofd zal dragen. Heel wat christenen gaan er van uit dat dit zo een chip is zoals jij bedoeld. Het idee op zich is zo praktisch dat je er heel wat mee kan oplossen in deze moderne tijd. maar ook het misbruik is niet te overzien. met zo een chip die tal van informaties bevat kan je namelijk heel wat. je kan er mee gevonden worden, je kan er mee betalen in winkels en noem maar op. Simpelweg door gewoon je voorhand te tonen en te laten scannen. en zo als al meer gezegd is geweest zal zo een smeerlap die kinderen ontvoerd niet terugdeinzen om de hand af te kappen of wat dan ook. maar zo wie zo als eenmaal dit systeem bij de kinderen loopt zal het ook bij alle mensen uiteindelijk arriveren en of dit een voordeel zal zijn is nog een vraag.
Ga je wat betogen op straat, ben je het niet eens met de politiek of met je werkgever dan kunnen deze gewoon je chip blokkeren en je kan geen kant meer uit. Neen liever kies ik voor de vrijheid…
Gr Biker Bherke
14, 10 2008 op 20:05
Hallo
lijkt mij zelfs een prima idee voor ieder van ons.
Alles wat nodig is in onze maatschappij, kan daar op bewaard worden.
Zeg nu zelf een paspoort een rijbewijs een bloed kaart enz enz enz het zou toch handig zijn alles op een chip vermeld staat nooit meer de uitvlucht van ik ben het thuis vergeten enz denk effe na bij een ongeval of dergelijk steeds alle gegevens bij de hand bloedgroep mensen die bepaalde medicatie moeten nemen of net niet het kan er allemaal op vermeld worden
Het zou in mijn ogen ideaal zijn
Ik ken het systeem van bij mijn Hond en zie geen enkele reden om het niet te doen
en schending van de prive !!! men weet toch alles dus waar is er dan een probleem
W.B
15, 10 2008 op 19:31
Waaw deze stelling is echt verwerpelijk.
Niet meer dan een zoveelste zielige poging om het leven te beheersen tot in de kleinste details, enkel gebaseerd op angst. Laat kinderen kinderen zijn, laat hen in bossen spelen en durf liever spreken over de verantwoordelijkheid van ouders om hen hierop voor te bereiden.
En wat de onvoering van maddie betreft; Goedele, het inplanten van miljoenen chips teneinde enkele ouders dit soort leed te besparen is een redenering die ge enkel in een vrouwenboekste verkocht krijgt. Net zoals uw vorige stelling, bewijst deze dat een uitgebreide collectie masturbatieapparatuur nog geen inzicht verschaft in maatschappelijke issues.
Schoenmaker, blijf bij je leest!
16, 10 2008 op 16:47
Het lijkt me een goed idee, de manier om je kind terug te vinden in fantastisch. Er zouden idd niet veel Maggie-problemen meer voorvallen. Maar wat, en dit klinkt luguber, als het algemeen geweten is waar die chip zich in het lichaam bevindt? Wordt deze dan niet gewoon verwijderd met alle gevolgen vandien? En hoe lang duurt het dat de toegang tot het aanpassen van de chip gevonden is….???
Computers hacken, kan bij wijze van spreken elke puber al, laat staan dat ze de chips aanpassen. Dan vind je je kind nooit meer terug…….!
Chiara
19, 10 2008 op 15:28
Ik vind het een goed idee en ben het niet eens met al die negatieve commentaar.
Niemand hoeft te weten op welke plaats die chip zit en je zal heus niet in een robot veranderen. Er is nog altijd de vrije keuze eens ze volwassen zijn om de chip te laten verwijderen.
En als alleen de ouders toestemming kunnen geven tot opsporing, wat is dan eigenlijk het probleem ? Iedereen maakt zo een beslissing voor zichzelf en zijn kinderen.
Privacy ? Kijk maar eens rond op internet hoe mensen hun privacy houden !!!
20, 10 2008 op 14:25
Ik vind die positieve commentaren, allemaal zéér naief, niemand die weet waar het is ingeplant, haha, waarschijnlijk gaan ze dat toch standaard inplanten hoor! We leven nu eenmaal in een wereld waar alle positieve dingen in een handomdraai negatief gemaakt kunnen worden. Inderdaad een goed vb het internet!
In ieder geval, neem dat iedereen zo iets ingeplant krijgt, krijgen we dan geen vals gevoel van veiligheid? En wat als er echt iets ergs gebeurt, ga je je dan geruster voelen door die chip? ik denk het niet, of je vind iemand terug of je vind een chip terug en dan…
23, 10 2008 op 12:22
ik ben zelf moeder van drie kinderen.De midddelste heeft add als kleuter en peuter een echte ramp,je moet alles 100x zeggen en nog had hij het niet door.Als we op stap waren, hij heeft overal wel iets te zien en is met zijn gedachten in een andere wereld.Ja voor mij dus een chip kinderen beseffen zelf het gevaar niet van de maatschappij.Je kan 100x zeggen blijf bij ons,ga met niemand mee.En toch gebeuren er dagelijks de verschrikkelijkste dingen.Met zo’n chip vinden we ze inderdaad vlugger terug.Bij paarden en honden word dit al gedaan waarom dan niet bij kinderen.
27, 10 2008 op 20:00
wat een idee, zodat we nog alles beter in de gaten kunnen houden iemand die zoiets verzint moesten ze in de bak steken, kinderen chippen, big brother is watching you, want je denkt toch niet dat dit gaat over de veiligheid van eventueel kinderen maar puur om alles en iedereen te kunnen controleren
28, 10 2008 op 15:23
Dit is ziek! Dat jullie de discussie nog maar durven open trekken. De “grote mensen” zijn duidelijk de weg kwijt…niet de kinderen. Zijn kinderen producten?
Is het de bedoeling om oude wonden terug open te reten en mensen nog banger te maken dan ze al zijn? Volgende week een nog meer extreme stelling poneren; dan komt u zeker op de televisie en dat verkoopt!
In uw magazine staan goede zaken, maar dit tart mijn verbeelding; bezint aub alvorens u dit publiceert…
01, 11 2008 op 22:38
Als je in de media weer hoort over vermiste kinderen, enz wil ik mijn kinderen direct “oormerken”. Maar enkele vragen die ik mezelf dan stel, zullen me weerhouden om jouw stelling goed te keuren.
1. Op welke leeftijd zou je de chip als ouder bij je kinderen laten inbouwen?
2. Als baby/peuter? Dan moet je het op oudere leeftijd vertellen. Op welke leeftijd zou je dat dan laten weten? Of zou je als ouder nooit iets vertellen? Wat met de privacy van je kinderen?
3. Als “het nieuws” wordt bekend gemaakt: Zou de vertrouwensrelatie tussen kind en ouder niet enorm beschadigd zijn? Wordt de vrijheid van een kind dan niet beperkt met een chip?
4. Zou je als ouder, van een “chipkind”, niet te laks worden in het stellen van bepaalde regels in de opvoeding…. In de zin van “ik weet toch waar ze/hij uithangt via de chip, dus ik ga bij haar/hem niet aandringen om mij de waarheid te vertellen. Dit zou, volgens mijn bescheiden mening, vele belangrijke gevolgen hebben. Bijvoorbeeld: de communicatie tussen ouder en kind vermindert, een ouder leert een kind niet om de waarheid te vertellen, op die manier kan een kind ook geen verantwoordelijkheid nemen over situaties en er niets van leren.
5. Als ik jong was heb ik kattekwaad uitgehaald, wat ieder kind moet doen, omdat het “leuk is” en om van de fouten te kunnen leren. Van die fouten leer je dan toch ook wat slecht en goed is. Ik wil graag dat mijn kinderen ook de kans krijgen om enkele streken uit te halen om achteraf te beseffen dat ze goed of fout zaten
En dan komen er nog 1001 vragen (grote en kleine) zoals ook bijvoorbeeld, zou dit niet een dure procedure zijn, alsook het materiaal ervan, dus is het discriminerend want alleen goed bedeelde families kunne zich dit veroorloven. Dit is niet even in 1 paragraaf te bespreken.
04, 11 2008 op 00:11
Is er als kind iets heerlijker om te doen dan in het bos gaan spelen met wat vriendjes?
Een stukje gaan fietsen?
Ergens aan een dijk wat gaan ’stoepkrijten’?
Belletje trek doen?
Mijn ouders vroegen gewoon waar ik heen ging en zij gaven me het vertrouwen…
Waarom zouden wij onze kinderen afnemen wat we zelf allemaal zo zalig vonden?
Is het tegenwoordig zelfs teveel gevraagd om tijd te maken om je kinderen verantwoordelijkheid bij te brengen? Hen bewust te maken van wat kan/ niet kan, van de gevaren en hoe daar mee om te gaan?
Een chip is een vlugge makkelijke oplossing maar maken we onze kinderen daarmee tot verantwoordelijke en redelijke volwassenen?
13, 12 2008 op 21:49
Waar kan ik mijn kinderen laten chippen? Ik laat het DIREKT doen als ik weet waar ik voor zoiets terecht kan.
Niet om ze overal te volgen maar puur om ze te kunnen vinden als ze zijn ontvoerd. Misschien vind ik daarmee mijn kind nog levend terug, zo niet dan heb ik in ieder geval iets te begraven en hoef ik niet de rest van m’n leven in onzekerheid te zitten want dat is tergend! En wie weet kan mijn kind zo snel getraceerd worden dat de dader(s) ook nog opgepakt kunnen worden. Hoe bizar ook, liever chippen! Als ze 18 zijn mogen ze de chip weer laten verwijderen. Niks geen angst of overmatige bezorgdheid: ik laat ze heus vrij maar er is niks erger dan een vermist kind.
13, 12 2008 op 21:55
Ondanks de chip kun je je kind toch nog opvoeden en voorbereiden op de gevaren die het loopt? Ook ben ik een voorstander om iedereen te chippen: persoongegevens, medische gegevens. Is toch allemaal al bekend. En voor wat betreft de angst dat ontvoerders gaan amputeren: dat ding zie je toch niet met het blote oog? Er zijn al chips die je implanteert ter grootte van 2 rijstkorrels! Denk je nu echt dat een pedofiel eerst je kind controleert op een chip en de moeite neemt die te ‘verwijderen’? Welnee, die denkt aan heel andere dingen…en die ervaring wil ik mijn kind graag besparen.
08, 01 2009 op 09:10
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety (Benjamin Franklin).
24, 01 2009 op 22:45
Alleen onze kinderen? Iedereen zou een chip moeten krijgen!! Ik ben een enorme voorstander van dit brilliant idee. Men is trouwens volop bezig met het ontwikkelen een ID chip. Alle info over jou zal hierin worden opgeslagen, bloedgroep, adres, enzo…. maar de chip zal ook dienst gaan doen als betaalmiddel waardoor geld en krediet kaarten overbodig zullen worden. Nooit meer je geld verliezen of bestolen worden. Conclusie: Als iedereen met een chip rondliep zouden er veel minder problemen zijn op deze wereld.
12, 03 2009 op 12:07
waar kan ik mijn kind laten chippen,
zou het direckt laten doen .
23, 04 2009 op 19:32
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety (Benjamin Franklin).
Leander zei het al, ik herhaal het graag.
***
28, 04 2009 op 22:36
Goedele heeft zéér zeker gelijk. Een chip met gps voor je kind is echt wel een goed initiatief. Waarom moet ik niet uitleggen. De privacy van het kind kan gegarandeerd worden door enkel bevoegde diensten (politie) de locatie van je kind te laten opspeuren.
Als ouder moet je niet alles weten, maar in tijden van nood vind ik van wel. Dus Goedele, je hebt overschot van gelijk!
14, 05 2009 op 17:41
NEEN!!!!!!!!!!!!!
Meid, dat kan je je kinderen niet aandoen. Pardon, dat kunnen/mogen wij onze kinderen niet aandoen. Zou jij een chip in je lichaam of onder je vel willen? Van mijn lichaam blijft iedereen af, ik kan er niet bij dat je zo gecontroleerd door het leven zou willen lopen. “Maar het is voor onze eigen veiligheid!” BULLSHIT!!! Het is een zieke vorm van controle krijgen over de mens in het geheel. Kunnen we allemaal zoals duracel-konijnen door het leven gaan, en u alsnog de illusie geven dat u vrij bent in uw doen en laten. Ja…, u denkt dat nu toch ook, he! Dikke kus en knuffel
P.S Lees na dit ook nog eens Chris(01/11/2008)zijn uiteenzetting.
P.S Mevrouw Liekens u bent er als eerste in geslaagd dat ik een vrouwenblad koop. U bent geweldig, een koffieklets met u zou
volgens mij geestverruimend zijn
13, 07 2009 op 12:04
nog zo iets!
ik woon in brussel, en het aantal “ouders” (ik noem dat niet echt ouders) die zich niets van hun kinderen aantrekken zijn echt niet zeldzaam.
ik zie hier in “armere” wijken zoals molenbeek, schaerbeek enzo elke dag, kinderen van 5 jaar die alleen door de straten lopen tot 9u s’avonds…
goed idee, zet hen allemaal maar en chip in zodat die ouders nog minder op hun kinderen letten, en zo zal er nog maar wat meer criminaliteit zijn!
23, 07 2009 op 17:11
Het idee op zich is niet verkeerd. Wel moet er wat aan geschaafd worden.
Misschien een streepjescode, made in China.
een houdsbaarheidsdatum, te gebruiken tot zie onderkant.
een gebruiksaanwijzing
een veiligheidsgordel
en inderdaad een afstandsbediening met volumeregelaar!
01, 08 2009 op 11:36
Een kind is geen hond!
Verder geen commentaar.
19, 11 2009 op 17:43
En zo duurt het nog maar even voordat iedereen verplicht aan de verichip is. En dit alles om valse redenen zoals terrorisme en z.g.n. veiligheid. Maar in werkelijkheid wordt iedereen tot slaaf gemaakt en dit is precies wat de Illuminati wil ( lees goed Illuminati= degene die werkelijk de touwtjes in handen hebben op deze aardkloot )
NWO, Codex Alimentarius,De Bilderbergers, vrijmetselaars, verplichte vaccinatie tik het even in bij google en wordt wakker!
Stelletje onwetende idioten!
14, 01 2010 op 21:05
Blijkbaar weet de auteur niet dat de veiligheid van chippen nooit is aangetoond. De toelatingsprocedure door de FDA, bleek onjuist te zijn. Veriosign had belangrijke informatie achtergehouden.
Er loopt nu een procedure tegen de FDA door Casparian, de grootste mensenrechtenorganisatie in de VS. De bestuursvoorzitter van de FDA is na de acceptatie van de chip,overgestapt naar Veriosign!
Er zijn, op basis van onderzoek door Casparian, vele onderzoeken die aantonen dat er een relatie is tussen chippen en tumoren en glancomen. Kanker dus.
De proeven zijn uitgevoerd op ratten, hamsters en honden. In alle gevallen werden er afwijkingen gevonden.
dE claim van organisaties en artsen dat het veilig is, is ongefundeerd. Vraag maar om het onderzoek dat de veiligheid bewijst. Het bestaat niet.
Dus stop met chippen van dieren en al helemaal niet van mensen.
kijk op
http://www.invisio.nl/antichip/
26, 08 2010 op 19:46
schending van de privacy??? laat me niet lachen. Een kind jonger dan 18 jaar blijft een kind. En als ouder weten waar je kind uithangt, vind ik geen schending van de privacy, integendeel. Als je als puber doet wat je hoort te doen, dan kan je er volgens mij als puber niks op tegen hebben dat je een chip hebt ingeplant. Ze zullen ook zelf voorzichtiger gaan zijn, volgens mij.
Het moet je maar overkomen dat je kind spoorloos is… Wat zal je dan zeggen: “had ik maar een chip ingeplant…”
Het is natuurlijk wel een feit dat de “ontvoerder” zich in eerste instantie zal willen ontdoen van de chip, en zoals eerder gezegd zal dit niet via een chirurgische ingreep gebeuren, dus daar zal nog iets moeten op gevonden worden…